پودر سنگ چیست؟ کاربرد پودرسنگ و ویژگی های آن

زمان مطالعه: 2 دقیقه پودر سنگ چیست؟ پودر سنگ چیست؟ این ماده اغلب به پودر سنگ، خاک سنگ و آرد سنگ شهرت دارد؛ که به وسیله سنگ شکنی و سنگ تراشی بر اساس روش‌های صنعتی یا از طریق سایش لایه‌های مختلف زمین شناختی بر روی یکدیگر به صورت طبیعی تشکیل می‌شوند و نباید آن را با سنگ نمره اشتباه ...

2 دقیقه
0 دیدگاه
ایران تجارت
زمان مطالعه: 2 دقیقه

پودر سنگ چیست؟

پودر سنگ چیست؟ این ماده اغلب به پودر سنگ، خاک سنگ و آرد سنگ شهرت دارد؛ که به وسیله سنگ شکنی و سنگ تراشی بر اساس روش‌های صنعتی یا از طریق سایش لایه‌های مختلف زمین شناختی بر روی یکدیگر به صورت طبیعی تشکیل می‌شوند و نباید آن را با سنگ نمره اشتباه گرافت؛ چراکه کاملاً حالت آردی و پودری شکل دارد. به هر حال هدف تمامی این روش‌ها و فرایندها این است که سنگ را به پودر سنگ تبدیل کنند تا به حالتی قابل استفاده در فعالیت‌های عمرانی و صنعت ساختمان سازی تبدیل شود. تولید این پودر سنگ‌ها به دو روش صنعتی و طبیعی امکان‌پذیر است.
برای اینکه بتوانید از طریق روش‌های صنعتی و غیر طبیعی پودر سنگ تولید کنید، باید از دستگاه و ماشین آلات مخصوص مانند آسیاب‌های کوبشی و سنگ شکن بالمیل برای کوبیدن و له کردن سنگ‌ها استفاده کنید و سپس به وسیله یک توری به نام سرند فرآورده‌ها و خرده سنگ‌های تولید شده را در سایزها و اندازه‌های دلخواه جمع آوری کنید.
البته قابل ذکر است که بدانید مقداری از خاک سنگ‌های تولید شده در طبیعت به شکل طبیعی تولید شده‌اند؛ یعنی فرسایش یخ‌بندان‌ها و همچنین نفوذ آب به داخل سنگ‌ها باعث شده تا با گذشت زمان‌های طولانی و در طول دوره‌های زمین شناختی به سنگ پودر شده تبدیل شوند.
این روش طبیعی به این شکل است که لایه‌های مختلف زمین بر اثر فشار روی یکدیگر حرکت کرده و باعث ایجاد سایش بین لایه‌های سنگی و خرد شدن آن‌ها می‌شوند، این فرایند به اندازه‌ای ادامه پیدا می‌کند تا باعث به وجود آمدن ذرات ریز سنگی و پودری شود. ازجمله ذرات ریز سنگی که با این روش به وجود آمده‌اند می‌توان به ماسه و شن‌های موجود در ساحل دریا اشاره کرد که به‌مرور زمان بر اثر سایش و خرد شدن سنگ‌های سیلیسی تشکیل شده‌اند.

انواع سنگ‌ها و کانی‌هایی که ممکن است به این روش ذرات ریز سنگ را تولید کنند عبارت‌اند از سنگ آهک، کربنات، کلسیم، سنگ گرانیت، گچ، مرمر و… . شاید جالب باشد که بدانید تمامی این سنگ‌های نام‌برده شده از خانواده سنگ‌های کلسیمی هستند که به آن‌ها کربنات کلسیم می‌گویند؛ اما هریک از آن‌ها دارای خصوصیات، ویژگی‌ها و رنگ‌های مختلفی هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *